Известие

Collapse
No announcement yet.

Дизел на празен ход

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дизел на празен ход

    Колеги, понеже съм карал предимно бензинови двигатели искам да ви попитам:
    - Вярно ли е че дизелов автомобил не се кара на празен ход.
    Имам навика преди изход на магистралата или преди светофар да изключа от скорост и да измина някакво разстояние по енерция.
    Или 3-4-5км надолнище ...
    * съжалявам, че за някой въпроса ще е 'много прост'.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  • #2
    Аз само дизели карам и всичките ги пускам по инерция, но нека някой по-грамотен технически от мен да каже дали все пак не е вредно по някакъв начин
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm Lusso ~180bhp

    Comment


    • #3
      НИКОЕ мпс не се спуска по инерция.

      Comment


      • #4
        Не знам да има технически проблем за да не се пави това в споменатите ситуации - приближаване до светофар или праволинейно движение с лека денивелация.

        В останалите ситуации, особено в завои, важи златното правило "на каквато предавка качваш, на същата спускаш".
        Независимо дали е дизел или бензин.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Кара се естествено, ако примерно се спускаш по някой баир на скорост не използва гориво, демек по- икономично от "инерцията". Иначе и аз съм същия, преди някой светофар или слизам някое леко баирче си изключвам от скорост и си обирам със спирачката.
          94' Fiat Punto 1.2 Rosso Swift
          03' Alfa Romeo 156 SW 2.4 jtd Nero Metallico

          Comment


          • #6
            Приятел ми каза, че дизел се карал само на скорост, защото се скапвала турбината.
            Просто исках да разбера от хора с опит и технически познания в тази област.
            Благодаря на всички коментирали темата.
            Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

            Comment


            • #7
              Няма такова нещо.
              Може да си трака на място(или по инерция) колкото искаш, нищо няма да му стане.
              Хората по границите тракат по 4 часа на място и не хвърлят турбини.
              И гори нищожно количество гориво, 600мл на час е при 2.0тди пасат например.

              Но както казаха колегите, с цел безопасност, добро управление и щадене на спирачките е хубаво да не се спускат големи надолнища по инерция, без включена предавка.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Преди изход на магистрала или преди светофар е едно. 4-5км спускане е друго Дали е факт или легенда, това което знам е, че продължителното каране на под 2000 оборота не е добре за двигателя заради по-кофти циркулация на маслото. Иначе за турбото - от собствен опит - по точно пасата на баща ми, човека по принцип си го кара лежерно, на ниски обороти, по инерция където може и наскоро правихме турбина.....
                Отделно ако карането по инерция стане навик, може да се окаже опасно в даден момент - скапва спирачките и намаля ефективността им.
                Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщение
                  Дали е факт или легенда, това което знам е, че продължителното каране на под 2000 оборота не е добре за двигателя заради по-кофти циркулация на маслото.
                  Легенда е, защото има най-различни видове двигатели...

                  Това ще мине 1млн км под 2000 оборота и пак няма да се оплаче - http://www.jaweed.eu/sites/jaweed.eu...DSC_2091_0.JPG

                  Аз понеже искам автоматик, когато ме мързи на дълъг път си оставям на 5та, дори когато минавам и през селата. Около 1800 оборота е на 60 км/ч. И не съм имал никакви проблеми досега, нито с двигателя, нито с кутията.
                  Номера е да не се подава яко газ в ниски обороти, защото тогава е лоша комбинацията - голямо усилие и лошо мазане, както казваш...
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    Изразили си се двусмислено:

                    - "празен ход" =свободна/неутрална скорост
                    - "празен ход" = ППХ(принудителен празен ход), когато колата е на скорост, но двигателят работи като моторна спирачка при спускане по нанадолнище.

                    И в двата случая проблем няма за турбината, все пак се поддържа налягане на маслото.

                    И аз, а и почти всички мои познати изключваме от скорост при наближаване на кръстовище и в някои други случаи.

                    Чел съм легенди е нета, че продължителния принудителен празен ход не е добре за двигателя, но не за АР, а за джипове/СЮВ.Сериозна аргументация нямаше - не бил се смазвал добре двигателя, ако не подаваш от време на време газ.

                    Според мен единствено трябва да се притесняваш от лошо качествено масло или от менте такова.

                    За маслата за дизелови двигатели на фукс, шел от не скъпите масла чета хубави отзиви.От скъпите - амсоил, редлай, но си е цифра - 250 л в за 7 литра.Амсоила 180лв за 7 литра.

                    Аз съм с Равенол VST 5w40-масло от група 4 с над 70% съдържание на ПАО, като преди това бях със селения diesel wr 5w40 и бардал xtc 5w40.
                    Не бих се върнал на селения и бардал- и двете са полусинтетика, макар на тях да пише "синтетика", селенията е колкото или по-скъпа от Равенола, а бардала е "за тежконатоварени двигатели".

                    С други думи маслото е това което прецаква турбото.

                    И ти също - при продължително движение с висока скорост се иска след преминаване към нормална скорост едно 5 минути работа на двигателя за охлаждане на маслото до нормална температура.

                    Същото и при редовно "газиране" на колата.

                    Има специално разработени масла за турбо, но само с четене на името или препоръките/саморекламата не става.
                    Иска си четене на показатели.

                    Истинското турбо масло е с доста по-ниска температура на течливост при отрицателни температури за по-добро смазване зимата и по-термоустойчиво от другите масла за ежедневно ползване.Само рейсинговите го надминават по термоустойчивост.Термоустойчивостта способства за по -добро запазване на качествата на маслото при високото термично натоварване на турбината, тоест отново за добро смазване.
                    Първият път при ниски температури, вторият при високи температури.

                    Ако зимата ти "просвирва" турбината, то може да е и от маслото- сменяваш с качествено масло спре ли да свири- от маслото е, ако започне и лятото да свири вече не е на добре.

                    Общо взето и в двата случая - ниски и високи температури турбината зависи най- вече от маслото за доброто й смазване.

                    А както се изясни в един друг раздел от форума от мнението на професионалист на който бих се доверил ако се наложи да ми прави 159- ката, като "тъните" много с парите за масло - си заминава двигател , а бих добавил и турбо.
                    Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 07:58.
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #11
                      Човек, стига с тия локуми за маслата. Рекламно лице на Равенол ли си? Ако имаш да кажеш нещо по темата, кажи го.

                      По темата. Преди светофар изключвам от скорост, но при спускания, никога.
                      Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

                      Comment


                      • #12
                        Изясни ми се ситуацията. Дано бъде полезна темата и за други.
                        Въпросът ми беше за ("празен ход" =свободна/неутрална скорост) предполагам, че всички се досетиха.
                        Но нека бъдем точни.
                        Аз карам с Castrol EDGE Titanium FST 5W40 (от maxcar) само предполагам, че е задоволително.
                        Сменям маслото на 12000-13000км карам 80/20 градско. (посочват в характ. че е за 20к км)
                        Не карам над 3500 оборота. Със спирачки и празен ход" =свободна/неутрална скорост никога не съм имал проблеми.
                        Благодаря на всички.
                        Last edited by flipz; d.m.y г., 09:55.
                        Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение

                          И аз, а и почти всички мои познати изключваме от скорост при наближаване на кръстовище и в някои други случаи.
                          И аз се чудя защо толкова голям процент от хората държат да си харчат гориво и спирачки излишно.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            И аз изреждах навремето скоростите надолу до 2-ра и чак тогава спирачки, ама това са 2-3 пъти ползване на съединител за 5гр икономия на гориво и евентуално спирачки.
                            Вече си оставям на каквато предавка съм и на 1000 оборота изключвам и ползвам спирачка.
                            Спускам само на скорост, така че да съм поне на 1500 оборота.
                            Най голямата икономия е от минимално използване на спирачката. На старата съм на 160-170к км - феродото е като ново, дисковете изгниха
                            ALFA 156 1.9JTD '98
                            ALFA 159 2,4JTDM Q4 2007

                            Comment

                            Working...
                            X